close

這首歌是電影 A Walk to Remember 的插曲,電影是改編於 Nicholas Sparks 的小說的。不過這部電影好像沒有在台灣上映,以下簡介一下電影內容:

 
Landon 是一個不愛唸書,整天玩樂耍酷的學校風雲人物,Jamie 則是一個乖巧的女孩。兩個完全屬於不同世界的人,因為 Landon 犯了錯,學校規定他要做一些義工;這讓彼此的世界開始有了交會和重疊,Landon 也因此他重新認識了其實很久以前他就認識的Jamie。慢慢的 Landon Jamie 的真誠善良、溫柔純潔和對生命的熱愛感染,漸漸領悟到對人生應該有的態度,也對 Jamie 產生了微妙的感情。只是當兩人的感情越漸佳境 Jamie 卻因罹患癌症將要不久人世。Landon 在知道之後,仍然陪在 Jamie 左右不離不棄,攜手走完 Jamie 生命剩餘的歲月。

 

 

Remember 所曾經擁有過的; 即使失去, 仍保有回憶。
 
There's a song that's inside of my soul. 
It's the one that I've tried to write over and over again 
I'm awake in the infinite cold. 
But you sing to me over and over and over again. 

So, I lay my head back down. 
And I lift my hands and pray 
To be only yours, I pray, to be only yours 
I know now you're my only hope. 

Sing to me the song of the stars. 
Of your galaxy dancing and laughing and laughing again. 
When it feels like my dreams are so far 
Sing to me of the plans that you have for me over again. 

So I lay my head back down. 
And I lift my hands and pray 
To be only yours, I pray, to be only yours 
I know now, you're my only hope. 

I give you my destiny. 
I'm giving you all of me. 
I want your symphony, singing in all that I am 
At the top of my lungs, I'm giving it back. 

So I lay my head back down. 
And I lift my hands and pray 
To be only yours, I pray, to be only yours 
I pray, to be only yours 
I know now you're my only hope.

 
在我靈魂深處有一首歌
那首我一再想嘗試寫下來的歌
無盡的沁涼把我冷醒 
但是你不斷的為我歌唱
 
於是我又躺下
伸出手祈禱  希望我是你的唯一
祈禱我僅屬於你
因為我知道 你是我唯一的希望
 
請為我唱那首關於星星的歌
那首關於銀河閃耀的歌
當我感覺到我的夢想是如此遙遠的時候
請再次為我歌唱那些替我而策的計畫
 
我把我的命運交給你
我把我的一切交給你
我用盡我所有的氣息
希望用你的樂曲唱著我的一切
 
我祈禱我僅屬於你

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    irislui1002 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()